Hallo allemaal

Ik ben dus Sean, al doet mijn ID me vertellen dat ik Saskia ben.

Ik ben een mens, met een verhaal. Een lang verhaal, een groot verhaal maar ook een deprimerend verhaal op sommige delen.

Ik heb namelijk genderdysforia, een vervelende psychologische aandoening die ervoor zorgt dat mijn hoofd anders zegt dan mijn lichaam, namelijk dat ik in het verkeerde lichaam zit.

Deze blog gaat dus over een jonge vrouw in een verkeerd lichaam.
Alle frustratie en natuurlijk ook blijdschap zullen hier op komen te staan.

Ik wens jullie veel leesplezier!

zondag 1 januari 2012

Een nieuw jaar...

Nieuwe kansen... Althans mja, ik weet niet.

Dit is het volle jaar wat ik waarschijnlijk compleet uit moet gaan zitten met dit lichaam. Door die klote wachtlijst (momenteel 14maanden, 1e 2weken zijn nu net voorbij) moeten "wij, gendertjes", zolang wachten. Opzich vind ik een wachtlijst niet erg, helemaal niet eigenlijk.

Het geeft je namelijk tijd voor acceptatie en misschien zelfs deels verwerking. Je hebt de tijd om alles nog eens te overdenken, uit te proberen, fouten te maken en daarvan te leren. Dus wat dat betreft sta ik volledig achter wachtlijsten... Maar 14maanden, daar word je spontaan suicidaal van, als je dat nog niet was.

Het is een beetje door een zure appel heen willen bijten, met een laag goud erom heen. Je bijt... En je bijt... En je bijt nog wat meer, maar op den duur bijt je je tanden erop verrot.

Je komt door je intake. Yes! Stap 1 met glans doorstaan. Je verwacht geen medaile, en je verwacht geen rozenkrans, maar een straf van 14maanden op de strafbank voor iets waar je niet bewust voor kiest, dat is gewoon een hell.

Natuurlijk zitten er positieve kanten aan. Mijn omgeving kan aan mij wennen, en in zekere zin kan ik aan mijzelf wennen, maar het duurt te lang!

En op zulke momenten, als je dan aan het begin staat van een kers vers jaar en iedereen heeft zijn goede voornemens gemaakt, dan denk ik ineens van:

Was ik maar gewoon geboren als mezelf... Dan had ik al dit gezeik niet gehad, en had ik nu gewoon een relatie gehad (of niet), mijn leven zo goed en zo kwaad op een rijtje, en ging ik gewoon door met mijn leven.
Maar nee! Ik moet weer zo nodig speciaal zijn... ofzo...

Ik weet het niet, natuurlijk wens ik iedereen een gelukkig 2012, en natuurlijk hoop ik dat de mensen die willen stoppen met roken ook echt van die stokjes afblijven, maar mijn goede voornemen is niet meer dan stabiel blijven mentaal, wat al lastig genoeg is.

Ik zou gewoon zo nu en dan zo graag een aantal ampullen kopen en mijn lichaam elke 2weken met een dosis injecteren, maar dat is irreeel, en fucking gevaarlijk ook nog eens, dus ik doe het niet.

Maar toch...

3 opmerkingen:

  1. Hi Sean,

    Leuk om een mede Trans hier op Blogspot aan te treffen. Ik zag je link op je Vlog staan. Vandaar.

    Ik kan me voorstellen dat je enorm baalt van die wachtlijst in het VU. Ik kan alleen maar zeggen hou vol en gebruik je tijd op een positieve manier.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha dank je wel!

    Welkom op mijn blog thingiej
    Al vlog ik meer, omdat ik dat wat makkelijker vind :)

    Maar inderdaad ik gebruik mijn tijd positief (veel sporten, aan mezelf werken, school e.d.)
    Dus het komt wel goed, alleen sommige dagen dan baal ik gewoon ;)

    Groetjes!!! En thanks voor je reactie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo ben ik dus echt een blogger, is voor mij gemakkelijker. ;-)

      Balen mag. Dat doet iedereen toch wel eens?! :-)

      Groetjes

      Verwijderen