Hallo allemaal

Ik ben dus Sean, al doet mijn ID me vertellen dat ik Saskia ben.

Ik ben een mens, met een verhaal. Een lang verhaal, een groot verhaal maar ook een deprimerend verhaal op sommige delen.

Ik heb namelijk genderdysforia, een vervelende psychologische aandoening die ervoor zorgt dat mijn hoofd anders zegt dan mijn lichaam, namelijk dat ik in het verkeerde lichaam zit.

Deze blog gaat dus over een jonge vrouw in een verkeerd lichaam.
Alle frustratie en natuurlijk ook blijdschap zullen hier op komen te staan.

Ik wens jullie veel leesplezier!

donderdag 19 januari 2012

Ik ben soms zo moe...

Soms ben ik zo moe, dat opstaan al een strijd is.
Soms ben ik zo moe, dat ik eigenlijk niet meer wil.
Je hebt zo van die dagen, dat je denkt "wat is dit een belijdenis"
En op zulke momenten word het doodstil.
--------------

In iedergeval dit bovenstaande is soms mijn gevoel.
Soms, maar heel even, eigenlijk bijna niet aanwezig.
Maar als dat gevoel er is dan word ik een beetje lamgeslagen.

Ik verdwijn naar de achtergrond en "ben er even niet". Opzich niet heel erg, dat tijd voor jezelf nemen, maar de balans vinden is altijd zo lastig tussen terugtrekken en aanwezig zijn op vele gebieden, bijv. sociale contacten, school e.d.

Ik ben iemand, ik wil dat Niemand zich zorgen over me maakt, want als ik reeel ben hoeft dat ook niet. Heel erg depri ben ik allang al niet meer geweest, ik zit nogaltijd op school, wat een freaking wonder is, en ik boon mijn eigen boontjes, en die van een x aantal anderen, wel.

Maar dat wil niet zeggen dat ik soms niet het gevoel heb eventjes normaal te willen zijn. Gewoon opgaan in de mensenmassa en je geen zorgen te hoeven maken of mensen je "door" hebben.

Gelukkig heb ik wel momenten in het leven die me kracht geven, en me dus op de been houden.
Zoals mijn fitness resultaten (ik zal ze binnenkort hier op een rijtje zetten) die zeer positief zijn, die ene keer in de maand dat mensen zich toch vergissen of ik nou een jongen of een meid ben, die ene keer dat er weer een hetero meisje aangeeft een relatie met me te willen, omdat ik wel een knappe boy ben etc.

Er is gelukkig nog zoveel om voor te blijven, dat die momentjes van zelfmedelijden gelukkig maar heel kort zijn ^__^

2 opmerkingen:

  1. Hoi Sean, ik vind je blogs erg herkenbaar en heb ze met veel interesse gelezen. Vroeg me af of je mss zin hebt om te mailen? Om ervaringen uit te wisselen of gewoon een beetje te praten. Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat. X Robin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey hey!

      Leuk zon reactie :) Mailcontact kan altijd via xkamaitachi@gmail.com ;3 Tot spreeks

      Verwijderen